Luister
muziek
12 Februari 2026 21:29
Deel dit artikel:

Extra maatregelen tegen overlast rondom azc in Budel: Kamer neemt motie aan

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen die de regering oproept om aanvullende maatregelen te nemen tegen de overlast die inwoners en ondernemers in Budel en Maarheeze ervaren als gevolg van de opvanglocatie in Budel. De motie, ingediend door Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB) en Simon Ceulemans van JA21, werd gesteund door een meerderheid van de Kamer.

cranendonck24
  / / Redactie
Advertentie

De motie richt zich op de overlast die al jaren wordt ervaren rondom het asielzoekerscentrum (azc) in Budel. De Kamer constateerde dat, ondanks dat er afspraken zijn gemaakt tussen de gemeente Cranendonck en het COA over de afbouw van het aantal opvangplekken en maatregelen om de overlast tegen te gaan, de situatie in de regio nog altijd niet is verbeterd.

Volgens de indieners van de motie, Van der Plas en Ceulemans, blijft de overlast een groot probleem voor de lokale gemeenschap. De motie verzoekt de regering dan ook om, aanvullend op de al getroffen maatregelen, snel met extra oplossingen te komen om de overlast te beperken. De Kamer verlangt dat de regering voor 1 mei van dit jaar met een concreet plan naar de Kamer komt.

Download de gratis app van Cranendonck24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug
Advertentie
Advertentie