In Nederland gebruiken veel overheidsorganisaties jouw gegevens. Het gaat om gegevens van burgers, bedrijven en bijvoorbeeld gebouwen. Het is dus belangrijk dat al die gegevens kloppen. Staat er toch een fout in een registratie, dan wil je dat deze snel wordt hersteld. Het nieuwe Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties kan je hierbij helpen.
Als je een fout wilt laten corrigeren, meld je dit bij de organisatie waar het om gaat. Soms lukt dat niet, bijvoorbeeld omdat niet duidelijk is bij welke organisatie je moet zijn. Daarom is er nu het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO). Het MFO is onderdeel van de Rijksdienst voor Identiteitsgegegevens (RvIG).
Hier vind je het
Je vindt het MFO op rvig.nl/mfo en op Rijksoverheid.nl. Op rvig.nl/mfo staan drie formulieren: voor burgers, bedrijven en (semi) overheidsorganisaties. Die kunnen daarmee online een melding doen.
Ook vind je een schema op deze site waarin stap voor stap beschreven staat wanneer en waarvoor je bij het MFO terecht kunt. Verder zijn er diverse informatieve filmpjes beschikbaar.
Wat doet het MFO?
Het MFO helpt burgers, bedrijven en overheidsorganisaties bij het corrigeren van een fout in een overheidsregistratie. Het MFO:
Het MFO werkt samen met álle betrokken overheidsorganisaties, net zo lang tot uw gegevens weer kloppen.
Download de gratis app van Cranendonck24 en mis niets → Apple | Android