Hier lees je het laatste nieuws van gemeente Cranendonck. Iedere week verschijnen hier de ingekomen aanvragen, verleende vergunningen, werkzaamheden et cetera.
Download onze gratis app en mis niets.
Apple: https://apple.co/3jTNdzd
Android: https://bit.ly/3ogdU2c
Markt 21, Budel: Maken van een gebouwscheidende wand
Grensweg 42, Budel: Plaatsen nieuwe kozijnen
Rect. Van Nestestraat 188, Budel-Dorplein: Legalisatie van gebouwen
Sint Josephstraat ong. Budel-Dorplein: Nieuwbouw woonhuis
De Wieken 49, Budel: plaatsen van een dakkapel aan de voorgevel van de woning
Rondven ong. Maarheeze: plaatsen zendmast
Stationsstraat (Raboplein), Maarheeze: standplaatsvergunning permanente dag-week-jaarplaats op vrijdagen (1 januari 2022 tot en met 31 december 2022)
Keunenhoek 19, Budel: asbestsanering
Den Engelsman 6, Maarheeze: slopen bedrijfswoning en asbestsanering
Alle officiële bekendmakingen staan op www.overheid.nl U kunt zich ook aanmelden voor de e-mailservice via www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt.
Bent u of is uw organisatie eigenaar van maatschappelijk vastgoed en staat u aan het begin van een verduurzamingstraject? Dankzij het Ontzorgingsloket Maatschappelijk Vastgoed van de provincie Noord-Brabant kunt u vanaf nu rekenen op ondersteuning bij de verduurzaming van dit vastgoed. Van coaching en energiescans tot ondersteuning richting de uitvoering.
Onder maatschappelijk vastgoed vallen onderwijsinstellingen, zorginstellingen, sportorganisaties, culturele ANBI’s en buurthuizen en wijkcentra. Kijk voor alle voorwaarden voor deelname op de website van Energie Werkplaats Brabant.
Tot en met december 2022 wordt hulp geboden bij het verduurzamen van 210 panden in de provincie. Komt u in aanmerking en hebt u belangstelling voor een ontzorgingstraject? Meld u dan aan via www.energiewerkplaatsbrabant.nl. Wilt u eerst meer weten over de regeling? Op dinsdag 25 januari vindt een online informatiebijeenkomst plaats waarvoor u zich ook online kunt aanmelden.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Cranendonck hebben besloten om:
- T.H. Stoppelenburg, 20-05-1952, Capucijnerplein 1 te Budel
- L.J. Smulders, 30-05-1968, Capucijnerplein 1 te Budel
- V.M. Anastasiei, 05-03-1996, Capucijnerplein 1 te Budel
- F. Nedelcu, 22-02-1990, Capucijnerplein 1 te Budel
uit te schrijven uit de Basisregistratie Personen (BRP) met bestemming ‘Onbekend’. Op deze bekendmaking zijn de bekendmakingsregels op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht van toepassing.
Voor de procedure, bezwaar maken en beroep indienen verwijzen wij u naar www.cranendonck.nl/bezwaar
De gemeente heeft de taak ervoor te zorgen dat gegevens in de basisregistratie juist, volledig en betrouwbaar zijn. De burger is verplicht binnen vijf dagen na adreswijziging of binnen vijf dagen voor vertrek naar het buitenland hiervan schriftelijk aangifte te doen bij de woongemeente. Ondanks herhaalde aanschrijvingen is er van bovenvermelde persoon geen aangifte gekomen. Artikel 3.41, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht geeft de gemeente de mogelijkheid de beschikking ‘ambtshalve registratie’ te publiceren als de bekendmaking niet kan gebeuren door toezending.
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan belanghebbende tegen dit besluit bezwaar maken bij het college van B&W. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift is 6 weken en vangt aan 1 dag na de datum van deze publicatie.
In het ondertekende bezwaarschrift moet staan;
- De naam en adres van de indiener;
- De dagtekening en omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
- De gronden van het bezwaar;
Het bezwaarschrift kunt u sturen naan het College van Burgemeester en wethouders van de gemeente Cranendonck, Postbus 2090, 6020 AB Budel.
Als bezwaar gemaakt wordt, geldt de beslissing nog wel. Wilt u dat het gemeentelijke besluit tijdens uw bezwaarprocedure tijdelijk ongeldig is (wordt opgeschort)? Dien dan een verzoek om voorlopige voorziening in bij de voorzieningenrechter van de rechtbank. Als de voorzieningenrechter uw verzoek toekent, is het besluit opgeschort.
Belt u dan met het team Burgerdiensten, telefonisch op nummer 14-0495, of via de e-mail klantencontact@cranendonck.nl.
Ontvangt u een maandelijkse (bijstands-)uitkering van de gemeente Cranendonck? U krijgt dan van ons per volwassene een eenmalige vergoeding. Wij maken de vergoeding deze maand over op uw rekening. Voor de vergoeding hoeft u dus geen aanvraag in te dienen. Met deze vergoeding kunt u zelftesten en mondkapjes kopen.
Heeft u een laag inkomen maar geen maandelijkse (bijstands-)uitkering van de gemeente Cranendonck? U mag dan een gratis pakket ophalen. Het pakket bestaat uit meerdere zelftesten en mondkapjes. Iedere volwassene krijgt een pakket.
U kunt het pakket afhalen bij de balie van het gemeentehuis. Maak hiervoor eerst telefonisch een afspraak via het telefoonnummer 14 0495 of (0495) 431222.
Een zelftest is een coronatest die u zelf thuis kunt gebruiken. Heeft u corona-gerelateerde klachten? Gebruik dan een zelftest of maak een testafspraak bij de GGD. Dit kan via 0800-1202 (dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur) of op www.coronatest.nl. Is de zelftest positief? Maak dan een afspraak bij de GGD om de uitslag te bevestigen. Wanneer u (nog) geen klachten heeft, maar wel veilig naar uw werk of bij anderen op bezoek wilt gaan, is het aan te raden om eerst een corona-zelftest te doen. Kijk voor meer informatie over het gebruik van zelftesten op www.rijksoverheid.nl.
Op dinsdag 25 januari 2022 vindt er een commissievergadering plaats. Deze vergadering start om 19.30 uur en is online te volgen.
In de raadsvergadering besluit de raad over voorstellen van het college. Om tot een goed besluit te komen of om op de hoogte te blijven van lopende zaken, is er twee weken voor de raadsvergadering een vergadering van de adviescommissie. Tijdens deze commissievergadering verzamelen de raadsleden informatie en kunnen zij een (voorlopig) standpunt meedelen.
Als gevolg van de aangescherpte, landelijke maatregelen vanwege de Coronacrisis zal de vergadering geheel via MS Teams worden afgewikkeld. Indien u de vergadering wilt volgen kunt u een link aanvragen door te mailen naar griffie@cranendonck.nl. Dit geldt ook wanneer u wilt inspreken over een bepaald onderwerp van deze vergadering.
De (voorlopige) agenda en de stukken zijn te raadplegen via het Raadsinformatiesysteem: www.cranendonck.nl/raadsinformatie
Voor alle bestemmingsplannen kan de volgende site geraadpleegd worden: www.ruimtelijkeplannen.nl. De vergadering is live te volgen via www.cranendonck.nl/webcast
Download de gratis app van Cranendonck24 en mis niets → Apple | Android