Luister
muziek
14 Oktober 2023 06:05
Deel dit artikel:

Gemeente 'ruilt' grond voor verder oplossen van problemen door vrachtverkeer in Maarheeze

De gemeente Cranendonck is voornemens om een perceel te verkopen aan A.G.P.A. Rutten als onderdeel van een perceelruiling, ten behoeve van de realisatie van het project 'Samen mee naar de A2'.

cranendonck24
  / / Redactie
  • Beeld - Google Streetview
Advertentie

Ten aanzien van de voorgenomen transactie met Rutten wenst de gemeente door deze aankondiging een passende mate van openbaarheid te betrachten. Het betreft grond nabij d’Aasdonken-Grote Bleek in Maarheeze, kadastraal bekend gemeente Maarheeze sectie E nummer 125 (gedeeltelijk) ter grootte van circa 1.372 vierkante meter.

Doel van ‘Samen mee naar de A2’ is zorgen voor een verkeersveilige en toekomstbestendige oplossing voor het (vracht)verkeer van en naar bedrijventerrein Poort 43 in Sterksel. Dit verkeer rijdt nu veelal door de kernen Maarheeze en Sterksel en leidt tot leefbaarheidsproblemen en verkeersonveiligheid in deze woongebieden. De oplossing is een weg buiten de kernen om richting de snelweg A2 en aanvullende maatregelen om het gebruik van deze weg te bevorderen.

Motivatie

De motivatie van de gemeente Cranendonck voor de perceelruil is als volgt:

  • De betreffende grond is specifiek aangekocht als ruilgrond voor de realisatie van het project 'Samen mee naar de A2'. Dit beperkt de kring van mogelijke serieuze gegadigden voor de verkoop;
  • Alleen door verkoop van de grond aan de heer A.G.P.A. Rutten door middel van een grondruil wordt de uitvoering van het project mogelijk.

Gelet op het voorgaande, is de gemeente van oordeel dat Rutten als enige serieuze gegadigde in aanmerking komt voor de aankoop van het perceel.

Reageren

Kun je je niet verenigen met het bovengenoemde voornemen omdat je van mening bent dat je ook als serieuze gegadigde in aanmerking komt voor deze voorgenomen transactie? Dan kun je binnen twintig werkdagen na 13 oktober 2023 een kort geding tegen dit voornemen aanhangig maken bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Oost-Brabant. Wanneer je een kort geding start tegen de gemeente moet je de gemeente direct daarvan op de hoogte brengen. Dat doe je door de dagvaarding op het adres van de gemeente te laten overhandigen (betekenen): Capucijnerplein 1, 6021 CA Budel. Daarnaast informeer je de gemeente met een melding via de knop 'Melding dagvaarding' op de website cranendonck.nl/bekendmakingen-vastgoed.

De termijn van twintig werkdagen na publicatie geldt als een vervaltermijn. Als binnen de gemelde termijn geen gebruik wordt gemaakt van genoemde mogelijkheid, dan vervalt het recht tegen al het voornoemde in rechte op te komen en/of daarop enige vordering tot schadevergoeding of welke andere aanspraak dan ook te baseren, althans heb je jouw rechten daarop verwerkt. De gemeente hanteert deze handelwijze om rechtszekerheid te creëren, zodat zij na het verstrijken van de genoemde termijn van twintig werkdagen of nadat de voorzieningenrechter in kort geding heeft kunnen oordelen dat géén sprake is van een andere serieuze gegadigde, één op één kan contracteren zoals voorgenomen.

Met vragen kun je je wenden tot de heer J. van Asten, per e-mail aan j.vanasten@cranendonck.nl.

Download de gratis app van Cranendonck24 en mis niets → Apple | Android

Deel dit artikel:
Advertentie



Ga terug
Advertentie
Advertentie